チャットボット導入実績業界NO.1「チャットプラス」チャットボット
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チャットプラス > サイト 追加 設定 > 済 サイトを追加する

済 サイトを追加する

2017/1/25 2023/12/22


チャットプラスでは、サイトを複数追加することができます。サイトごとにJavaScriptコードが発行され、チャットのデザインやチャットボットの設定、チャットを受け答えする担当者を個別に設定できます。
 
サイトを追加すると、以下のように複数のチャットボットを設定できます。

・商品ごとのWebサイトで、チャットボットの設定を変える
・Webサイトとスマートフォンアプリで、デザインを変える
・テスト環境、本番環境を別の設定で運用する
・日本語、英語、中国語など、言語ごとにデザインやチャットボットの設定、受け答えする担当者を変える
・部署ごとにチャットボットの設定を変える
・ログイン前、ログイン後、でチャットボットの設定を変える etc...
サイトについての説明は、アカウント、サイト、担当者とはをご参照ください。

サイト追加手順

(1) 管理画面右上の設定ボタンをクリックします。


(2) 画面左「サイト管理」をクリックします。


(3) 画面上部「サイトを追加」ボタンをクリックします。


(4) 追加するサイトの情報を入力し、「登録」ボタンをクリックします。

●サイト名
 チャットプラスを置くサイトの名前(管理画面に表示されます)
●サイトURL
 チャットプラスを置くサイトのURL
●担当者
 チャットに対応する担当者をクリックしてアクティブにしてください。
●タイムゾーン
 プルダウンから該当するタイムゾーンをクリックしてください。

(5) (4)で登録したサイトが追加されたことを確認します。

新しいサイトのJavaScriptコードは、一般設定>チャットウィンドウより確認することができます。

追加したサイトの設定変更方法

サイトを追加すると、管理画面左にプルダウンが表示されるので、設定変更を行いたいサイトをクリックして選択します。

追加したサイトのJavaScriptコードを取得する

管理画面左のプルダウンから、コードを取得したいサイトをクリックして選択します。
各サイト毎にコードが表示されるので、コピーしてご利用下さい。

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西田 省人

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導入前のお客様

  • What is Chatbot?
  • 13 Used Cases!
  • Comparison of Web reception tools
  • Chat Plus vs Other support system
  • Compatible Terminal, OS, Browse
  • Safety of chat security
  • Correspondence with SSL
  • Can you log into 1 operator's ID from multiple devices?
  • What types of payment method is there?
  • What Plan should I choose
  • Number of Accounts/Sites
  • If you sign up in the middle of the month, can I pay with daily rate?

導入方法

  • Let's get started!
  • Induction method by GoogleTagManager
  • WordPress

基本的な設定

  • Automatic Operation Manual
  • Manned Operation Manual
  • The Patterns of Operations
  • Setting of an initial message
  • Setting of the name entry form
  • Setting of the basic chatbot
  • Setting of Chatbot+
  • Chatbot rules [Export・Import・Duplicate・Delete]
  • Change the name displayed to users
  • Chat design
  • Color pattern of Chat Design and Importing Procedure
  • Setting of the reception hours, numbers of maximum chat you can deal with at once
  • Customize a form before starting a chat
  • Notification setting
  • Setting of the chatbot dedicated account
  • Use chatbots outside business hours
  • Designate holidays to be offline
  • Timer processing

応用的な設定

  • Setting of specific rules
  • Text Form (Basic)
  • Text Form (Advanced)
  • Security Setting
  • SMTP Setting
  • Knowledge Base
  • Manage Template
  • Setting of the Carousel
  • Image Map
  • Lock the Image Map at the bottom of the chat
  • Usage of Emojis in Chat and Chatbots
  • User Attribute Setting
  • Invoke User Attribute
  • Scoring Users
  • Setting of the Carousel
  • Use Google fonts within Chat window
  • Enter Data in Google Spreadsheet
  • Search data in Google Spreadsheet
  • Change the design by setting up CSS
  • Setting up animations to Eye・Catcher with original CSS

目的別設定方法

  • Hide the text area
  • How to make the text area appear in the middle of the exchange
  • How to make [Back to the top] button
  • How to create the [Return] button
  • Sending a file
  • Use the same choice as a different thing
  • Designate background picture
  • Setting to enable users to search Q&A in Knowledge Base
  • Chatbot Analysis
  • Transfer administrative authority
  • Display history with operators
  • Do not display the chat when offline
  • Transfer chat
  • How to change email address and password
  • Test without installing on your own site
  • Do not show the chat on a specific page
  • Do not show the chat on Smartphones
  • Display Unread Badge to Users
  • Limit access and display
  • Hide "Ask us questions"
  • Change the icon
  • Conversion Settings
  • Display the chat window on the bottom left
  • How to check operation log
  • Display videos in Chatbot+
  • Change display content of when business hour and non-business hour
  • Display messages and stamps with time difference using specific rule
  • Setting to give elaborated authorization to each operator
  • Hide the chat temporarily
  • Change the height of the text area for operators
  • Exclude specified IP address history from the report
  • Routing users to appropriate operator using Chatbot
  • Create a button to minimize chat window
  • Acquire URL of the Chat specialized page
  • Various notations in chat
  • Send initial messages separately
  • Firing Google Analytics custom event by Chat bot+
  • Method to link with LINE official account
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  • Interlock chat/chatbot and Web ads
  • Include choices in Eye・Catcher
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うまくいかない場合

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  • Chat is not displayed
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  • Unable to import chatbot rules
  • Footer overlaps Eye・Catcher
  • Chat window opens arbitrarily
  • The chat becomes stand-by
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よくある質問

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その他

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