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チャットプラス > 担当者追加, 管理画面 > 済 担当者を追加する

済 担当者を追加する

2017/1/25 2023/12/22


チャットプラスの担当者を追加する手順です。
チャットプラスでは、担当者を複数追加することができます。

担当者についての説明は、アカウント、サイト、担当者とはをご参照ください。

 
(1) 管理画面右上の設定ボタンをクリックします。


(2) 画面左「担当者管理」をクリックします。


(3) 画面上部「担当者を追加」ボタンをクリックします。


(4) 追加する担当者の情報を入力し、「登録」ボタンをクリックします。

●お客様表示名
 ホームページに表示される、担当者の名前を記入してください。
●担当者名
 チャット管理画面で表示される、社内向けの名前を記入してください。
●メールアドレス
 メールアドレスを入力してください。(ログイン時のIDとなります)
●パスワード
 ログイン時のパスワードを入力してください。
●サイト
 チャットを担当するサイトに、チェックを入れてください。
●権限
 管理者、一般のいずれかにチェックを入れてください。
●チャット
 チャットの着信が自動振り分けになっている場合、訪問者がチャットを開始したときに応答するか否かを設定できます。応答する場合、訪問者のチャット同時接続数が制限数になるまでは自動振り分けされます。訪問者のチャットの同時接続数が、担当者全員の制限数を超えていっぱいになると、新たにチャットを開始した訪問者は、チャット待ち状態になります。
●受付時間
 オンラインにする時間を選択できます。
●メール受信
 デイリーメールにチェックを入れると、毎日のレポートがメールで送信されます。チケットメールにチェックを入れると、チケット発行時に、チケットの内容がメールで送信されます。

(5) (4)で登録した担当者が追加されていることを確認します。

 

担当者のサムネイルに、★マークがついているユーザはスーパー管理者(支払などを設定できるユーザ)、鍵マークがついているユーザは、チャットの管理者となります。

 

担当者のタイムゾーン設定方法

(1)「詳細設定」をクリックします。


(2)「タイムゾーン設定」右横のプルダウンから、該当するタイムゾーンをクリックします。


(3)「更新」ボタンをクリックします。

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西田 省人

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済 サイトを追加する

導入前のお客様

  • What is Chatbot?
  • 13 Used Cases!
  • Comparison of Web reception tools
  • Chat Plus vs Other support system
  • Compatible Terminal, OS, Browse
  • Safety of chat security
  • Correspondence with SSL
  • Can you log into 1 operator's ID from multiple devices?
  • What types of payment method is there?
  • What Plan should I choose
  • Number of Accounts/Sites
  • If you sign up in the middle of the month, can I pay with daily rate?

導入方法

  • Let's get started!
  • Induction method by GoogleTagManager
  • WordPress

基本的な設定

  • Automatic Operation Manual
  • Manned Operation Manual
  • The Patterns of Operations
  • Setting of an initial message
  • Setting of the name entry form
  • Setting of the basic chatbot
  • Setting of Chatbot+
  • Chatbot rules [Export・Import・Duplicate・Delete]
  • Change the name displayed to users
  • Chat design
  • Color pattern of Chat Design and Importing Procedure
  • Setting of the reception hours, numbers of maximum chat you can deal with at once
  • Customize a form before starting a chat
  • Notification setting
  • Setting of the chatbot dedicated account
  • Use chatbots outside business hours
  • Designate holidays to be offline
  • Timer processing

応用的な設定

  • Setting of specific rules
  • Text Form (Basic)
  • Text Form (Advanced)
  • Security Setting
  • SMTP Setting
  • Knowledge Base
  • Manage Template
  • Setting of the Carousel
  • Image Map
  • Lock the Image Map at the bottom of the chat
  • Usage of Emojis in Chat and Chatbots
  • User Attribute Setting
  • Invoke User Attribute
  • Scoring Users
  • Setting of the Carousel
  • Use Google fonts within Chat window
  • Enter Data in Google Spreadsheet
  • Search data in Google Spreadsheet
  • Change the design by setting up CSS
  • Setting up animations to Eye・Catcher with original CSS

目的別設定方法

  • Hide the text area
  • How to make the text area appear in the middle of the exchange
  • How to make [Back to the top] button
  • How to create the [Return] button
  • Sending a file
  • Use the same choice as a different thing
  • Designate background picture
  • Setting to enable users to search Q&A in Knowledge Base
  • Chatbot Analysis
  • Transfer administrative authority
  • Display history with operators
  • Do not display the chat when offline
  • Transfer chat
  • How to change email address and password
  • Test without installing on your own site
  • Do not show the chat on a specific page
  • Do not show the chat on Smartphones
  • Display Unread Badge to Users
  • Limit access and display
  • Hide "Ask us questions"
  • Change the icon
  • Conversion Settings
  • Display the chat window on the bottom left
  • How to check operation log
  • Display videos in Chatbot+
  • Change display content of when business hour and non-business hour
  • Display messages and stamps with time difference using specific rule
  • Setting to give elaborated authorization to each operator
  • Hide the chat temporarily
  • Change the height of the text area for operators
  • Exclude specified IP address history from the report
  • Routing users to appropriate operator using Chatbot
  • Create a button to minimize chat window
  • Acquire URL of the Chat specialized page
  • Various notations in chat
  • Send initial messages separately
  • Firing Google Analytics custom event by Chat bot+
  • Method to link with LINE official account
  • Setting to link Watson
  • Customize survey displayed when ending chat
  • Interlock chat/chatbot and Web ads
  • Include choices in Eye・Catcher
  • Display Solution Confirmation
  • Induct ChatPlus in CMS HubSpot
  • Induct ChatPlus in Movable Type
  • Induct ChatPlus to Wix
  • Induct ChatPlus in Jimdo
  • Induct ChatPlus to Google Sites
  • Induct ChatPlus to Peraichi
  • Induct ChatPlus to Cybozu office
  • Induct ChatPlus to Cybozu Garoon
  • Induct Chat Plus to Cybozu Kintone
  • Induct ChatPlus to BASE
  • Induct Chat Plus to MakeShop
  • Induct Chat Plus to Shopify
  • Induct ChatPlus to Color Me Shop

うまくいかない場合

  • Not getting notification
  • Chat is not displayed
  • Not getting emails from ChatPlus
  • Unable to import chatbot rules
  • Footer overlaps Eye・Catcher
  • Chat window opens arbitrarily
  • The chat becomes stand-by
  • Can't Use Fixed Phrase
  • Number of accomplishing goal is not counted
  • Cannot link with Salesforce
  • Email does not reach to manager by text form
  • Not displaying anything when restarting a chat
  • The link does not open in a different tab when using Safari

よくある質問

  • Operation method of the chat screen
  • Edit・Delete sent message
  • About User Status
  • Can I change the plan?
  • Use the chatbot and Chatbot+ for different purposes
  • Cases which connects to operators
  • How long is the certain amount of time in [Not displaying the chat for a certain amount of time]?
  • Language in manage screen
  • Image size of each content

その他

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